Mass Production
تولید انبوه
یک سیستم کسب و کار که در اوایل قرن بیستم برای سازماندهی و مدیریت تکوین محصول،عملیات تولید،امور خرید و امور ارتباط با مشتری به وجود آمد.در این سیستم نوعا:
- فرآیند طراحی به جای آنکه همزمان انجام گیرد،مرحله به مرحله انجام می گیرد.
- در فرآیند تولید،وظایف دارای سلسله مراتب دقیقی هستند و به کارهای برنامه ریزی/فکری و کارهای اجرایی تقسیم می شوند.
- محصول به طرف فرآیند رانده می شود،به جای اینکه توسط آن بیرون کشیده شود.
- تامین کنندگان به جای اینکه با توجه به هزینه کل محصول برای مشتری انتخاب شوند،از طریق مناقصه و بر اساس قیمت قطعه انتخاب می شوند و باید فقط طبق نقشه کار کنند.
- مواد به صورت محموله های بزرگ و در دفعات کم ارسال می شوند.
- اطلاعات از طریق سیستم های سطح بالایی مدیریت می شوند که به هر فرآیند دستور می دهد چه چیزی را تولید کرده و به سمت فرآیند پایین جریان براند.
- مشتریان غالبا هدف فروش رانشی هستند تا سهمیه های تعیین شده به ایشان فروخته شده و موجودی هایی که بر اساس پیش بینی های نادرست تولید شده اند،رد شوند.